Blog Najem ali Izdelava

Spletna trgovina: najem ali enkratna izdelava?

Odprtje spletne trgovine je precej zapleteno in zahteva ogromno tehničnega znanja.

Jaz osebno sem lolek za te stvari in mi predstavljajo precejšnjo breme.

Ko sem se leta 2021 odločala in zbirala pogum za odprtje spletne trgovine, sem malo več kot pol leta študirala vse možnosti, razmišljala kaj bi sploh dala v ponudbo, kako bi vsebina bila sestavljena, kakšen logo bi imela, slogan, vizijo, poslanstvo …ogromno vsega je, kar moraš imeti pripravljeno preden se lotiš raziskovanja možnosti za spletno trgovino.

Ker imam dobavitelje iz tujine in tudi oglašujem na Facebooku, Instagramu, uporabljam različne programe za urejanje grafik, slik in vsebin, sem morala postati atipični DDV zavezanec.

Ko sem si ustvarila logo, slogan, okvirno ponudbo, poiskala dobavitelje in naštudirala njihove pogoje, sem lahko šla na naslednji korak.

Šla sem raziskovat katere možnosti so vse na voljo. Zbirala sem ponudbe različnih izdelovalcev spletnih strani in trgovin. Ker so me visoki zneski precej prestrašili in ker mi je en ponudnik ponudil smešno nizko ceno sem pričela dvomiti v kakovost same spletne trgovine. Kot pravi rek malo para malo muzike.

Kaj mi je bilo najpomembnejše in česa me je bilo grozno strah?

Najpomembnejše pa mi je bila podpora. Podpora takrat, ko česa nebi znala narediti, da mi razložijo kako se kaj dela, kako se izdelki nalagajo, kako se popusti naredijo, kuponi, ureja način dostave, splošni pogoji poslovanja, reklamacije, politika piškotkov, GDPR, računi, vtičniki, različne možnosti za optimizacijo, SEO, slike, pisanje člankov in še mnogo več.

Najbolj pa me je bilo strah, če bi kaj nehalo delovat. Če se stran sesuje, ni dostopna, se ne nalaga, nekaj šteka. Za te situacije mi je najpomembnejša odzivnost in zanesljivost.

Ker sem bila s financami precej omejena, sem našla alternativo. To je bila spletna trgovina v najemu.

Njihovi paketi so mi bili cenovno dostopni in storitve zajete v te pakete so mi je bile super. Točno to kar sem iskala, to kar potrebujem.

Pa še v 14 dneh je bila postavljena in so jo v celoti uredili, jaz sem imela vpogled kako je narejena, bila sem zadovoljna in tudi teh 14 dni je bilo brezplačno testno obdobje.

Pokazali so mi kako se izdelki naložijo, uredijo, mi dali smernice in je blo to to.

V najemu sem bila 4 leta. Vmes sem porabila par let, da sem se samostojno naučila osnove upravljanja spletne trgovine. Torej sem se poglobila v ta omejen admin dostop in želela spremenit izgled trgovine. Bilo me je precej strah, ampak želja po spremembi in novemu znanju je bila močna.

Ker se nisem spoznala na čisto nič, sem šla malo po svoji kmečki pameti. Kot se je izkazalo, moja kmečka pamet ni bila lih najboljša. 😅

Začele so se pojavljati velike težave.

Od te točke je šlo vse samo navzdol. Imela sem velike težave s samim izgledom na računalnikih, na tablicah in na telefonih. Nič ni bilo v redu, ni se primerno prikazovalo na nobeni napravi, uporabniška izkušnja pa je bila precej slaba. Sem se prijavljala in posvetovala z različnimi strokovnjaki, ki so mi povedali enak stavek. uporabniška izkušnja ni dobra, ni v redu, je slaba.

Ko sem dosegla plafon/strop/točko preloma sem se odločila, sedaj pa dovolj. Plačevala sem 60€ na mesec za spletno trgovino, ki mi ni delovala. Podpora pa mi tudi ni znala prav pomagati oz. rešiti težave, ker bi vsako spremembo morala dodatno plačati. Toliko denarja pa tudi nisem imela, da bi se tega lotila.

Velik faktor vsega je bil tudi ta, da sem si morala optimizirat stroške poslovanja. Z vedno višjimi prispevki in manjšimi prilivi, sem morala sprejeti odločitev, če sem želela narediti spremembo.

Tako sem začela ponovno zbirati ponudbe za izdelavo spletne trgovine.

V mislih sem imela okvirni budget in kar vse potrebujem za optimalno delovanje, torej od vtičnikov, do same postavitve, na novo snovati kategorije, urediti fotke izdelkov in se odločiti za enotno velikost ter ton, vsebino, članke, dodala sem nekaj pomembnih stvari v pogoje poslovanja in prilagodila ponudbo.

Katere spremembe sem uvedla?

  1. Ukinila sem možnost naročil s plačilom po povzetju. Zakaj? Razkrijem malce kasneje.
  2. Delovni zvezki, ki imajo čez 40 strani, sem prestrukturirala tako, da je minimalno 12 strani brezplačnih, preostanek oz. celotni delovni zvezek pa je možno kupiti po simbolični ceni. Preostali delovni zvezki pa so v celoti ostali brezplačni.
  3. Uvedla sem virtualne darilne bone. Možno jih je kupiti od 30€-100€. V ozadju generiram unikatno kodo, ki jo prejmeš na e-mail. Velja 3 mesece od izdaje. Po tem obdobju darilni bon propade in ni več uporaben. Darilni bon se koristi enkrat v celotnem znesku. Koda se vpiše v okence za popust.
  4. V uporabniškem računu je sedaj možnost ustvariti si Seznam želja.

To so novosti, ki sem jih vpeljala v poslovanje.

Kot veš sem samostojna podjetnica in žal so te stvari postale precejšnjo breme in žal še nisem na tej točki, kjer bi lahko to finančno breme krila v celoti.

Vnaprej se zahvaljujem za razumevanje in upoštevanje pogojev.

Torej, zakaj sem ukinila možnost naročil s plačilom po povzetju? Ker sem razmišljala kako bi vse to vplivalo na stranko in hkrati na moje počutje in poslovanje, sem se odločila raje za ukinitev v celoti. Ker v splošnih pogojih sem imela klavzulo, da v primeru neprevzetja paketa, je stranka dolžna kriti stroške poštnine in vračila. Pri meni je bil strošek poštnine 6€ in strošek vračila 2€, je to 8€, ki ga mora stranka plačati podjetju, zaradi neprevzetega paketa. In to se lahko pri večih paketih nabere in ni to več tako mali denar, sploh za mikro in mala podjetja oz. samostojne podjetnike.

Zaradi tega zneska bi bila potem primorana stranko znova in znova opozarjat, da mora obveznost poravnat, nastala bi slaba volja, slaba izkušnja in itak, da je v očeh vseh vedno podjetje krivo, čeprav v teh primerih ni. A samostojni podjetnik/podjetje pa je v vsakem primeru oškodovan za tisti znesek, za ta strošek, ki bi ga lahko porabil v druge namene, kot plačilo obveznosti, prispevkov, odprtih računov. Da o sami plači podjetnika sploh ne govorim, ker je v 99% sploh ni.

Tako da za to odločitvijo stojim in se zahvaljujem za razumevanje.

Ko sem se odločala med ponudniki, ki bi spletno trgovino v celoti izdelali sem se odločila za Studio Jet.

Ko sva se pogovarjale na uvodnem sestanku, je analizirala trenutno trgovino, povedala sem ji, kaj vse potrebujem in sem si želela tudi njeno znanje ter napotke kako kaj narediti, sem čutila, da me razume in točno ve kako naj bo strukturirana stran, da bo uporabnikom prijetna in pregledna.

Predvsem pa so me prepričale njene reference.

Ko mi je poslala ponudbo, me je dodatno še prepričalo to, da ima možnost plačila na obroke.

V tem procesu sem se naučila, kako delati fotke izdelkov na boljši način, kako bolje pisati opise izdelkov, kako bolj pregledno pisati bloge in še mnogo več.

Čutila sem, da je veliko breme šlo iz mojih pleč glede tehničnih stvari. Vedela sem, da si spletne trgovine sama nebi mogla tako dobro postaviti. Zakaj? Ker nisem tehnični tip in mi je to predstavljajo velik stres. Hkrati pa tudi nisem imela želje in ne volje do tega, saj sem se 2 leti mantrala s spletno trgovino v najemu, da bi jo optimizirala za vse ekrane (računlanik, tablico in telefon). Nisem bila pripravljena dati časa v samostojno izdelavo spletne trgovine, ker sem čutila, da bi s tem ogromno priložnosti zamudila za napredek in tudi samo prodajo. Sama nimam pojma, kam bi se morala obrniti za samo platformo, kje se vtičniki iščejo, kako jih povezati in še mnogo drugih cak, ki jih ne poznam.

Na tej točki pa želim pohvaliti vse posameznike, ki pa so se lotili samostojne izdelave spletne trgovine. Svaka vam čast!

Ko je gospa Mateja naredila analizo trenutne trgovine, je sestavila načrt in časovnico. Popolnoma se je prilagodila na moj primer. Ko sva tudi skupaj predebatirale glede ponudbe, je dodala svoje znanje in izkušnje, da je lahko svetovala, kako bi bilo najbolje sestaviti kategorije izdelkov.

Sama sem imela kategorije precej drugačno poimenovanje in podrobno razčlenjene. To za obiskovalce ni bilo ok, saj v bistvu niso niti vedeli za kaj se gre in prevečkrat so mogli klikavati, da so prišli do izdelka.

Obiskovalci imajo takoj v mislih bolj enostavno navigacijo in poimenovanja, torej punčke, fantki, mamice ipd.

Ker sva iz obstoječe trgovine lahko prenesle izdelke v excel tabelo in jo naložile na novo trgovino, so se mi pojavile tudi pomembne priložnosti. Naredila sem inventuro izdelkov, torej vse izdelke, ki jih imam v ponudbi sem preverila in zapisala, katere barve so na voljo, šifre, velikosti in količino. Nato sem vse uskladila s podatki, ki sem jih imela iz seznama prenesenih izdelkov v excel tabeli. Nato sem naredila nove fotke za izdelke.

Na tem področju si upam reci, da sem precej napredovala. Iz spletne trgovine, kjer so bile fotke različnih velikosti in tipov, sem prešla na bolj usklajeno podobo, izgled, velikost (1200×1200 px) in ton samih fotk. Sprejela sem Matejin predlog manj je več.

S tem sem se res dolgo ukvarjala in predstavljalo mi je velik zalogaj in breme. Ampak vedela sem, da bo končni rezultat vrhunski. To me je zelo motiviralo, prav tako občutek kontrole in da sem na pravi poti.

Ko sva končno uredile vse fotke, Mateja jih je pretvorila v .webp format in sem jih naložila pa dodelila pravemu izdelku. Zakaj tak format? Ker najmanj obremenjuje samo spletno trgovino. Ker če nalagaš fotke direkt na platformo, v knjižnico slik izdelkov, potem se pomnilnik kar hitro napolni in se trgovina posledično počasneje nalaga.

Meni osebno pa je bil preskok ovrednotenja mojega dela. Kaj mislim s tem? S tem so povezani moji delovni zvezki.

Sem se odločila, da bom 4 delovne zvezke, ki so nad 40 strani, dala v prodajo po simbolični ceni. Cca 14 strani za vsak delovni zvezek bo možno brezplačno prenesti, da vidita, če vama je okej. Če vama je všeč in bi želela več, potem lahko po simbolični ceni kupita celotni izvod.

Tukaj mi je pa bil tehnična izpeljala izziv in mi je prav tako predstavljajo breme in sem prosila Matejo za pomoč pri izpeljavi. Prijazno in pripravljeno za pomoč mi je razložila postopek in ko sem se med razlago izgubila, mi je potrpežljivo ponovno razložila na enostaven (laičen) način, da sem razumela.

Na koncu sva šle skozi kakšne so nove funkcije, kot so seznam želja, priporočanje povezanih izdelkov, vtičnike kot so Najnižja cena v 30 dneh, povezava z računovodskim programom, z MailerLite-om, gostovanje, domena, google analitiko in pa meta pixel. Te stvari se uredijo, ko je trgovina dostopna javnosti in se lahko prepričamo, da povezave pravilno delujejo.

Ko si misliš, da ne bo težav pri prenašanju spletne trgovine na drugo stran, hehe think again. Prej sem uporabljala Divi urejevalnik za WordPress, sedaj pa uporabljam Elementor. Moram priznat, da ni neka sprememba, je veliko podobnosti. Tako, da mi je vsaj ta prehod lahek, da se ne rabim ponovno vsega učiti.

Všeč mi je to, da imam dostop do ozadja WordPressa, torej imam črno nadzorno ploščo. Prej v najemu sem imela samo omejen admin dostop s pisano nadzorno ploščo, kjer sem lahko dodajala in urejala izdelke, bloge, dodajala slike, dodajala kode za popuste in obdelovala naročila. Do vtičnikov pa nisem imela dostopa.

Res je precejšnja razlika in moram priznati, da mi je malo žal, da sem šla v najem. Sem se pa iz te izkušnje veliko naučila in sem vesela, da sem zrastla do te točke, da sem v fazi izbire ponudnika točno vedela kaj želim, kaj moram imeti, pozorna sem na nekatere malenkosti, ki so lahko na prvo oko nepomembne, a v poslovanju zelo koristne. Tako, da sem hvaležna za to izkušnjo in za znanje, ki sem ga pridobila z najemom spletne trgovine.

Brezplačna poštnina

na vse nakupe nad 50 €

Hitra dostava

v 1-3 delovnih dneh

Kvalitetni izdelki

izbrani za vas

100% varen nakup

PayPal / MasterCard / Visa